În cadrul proiectului nostru „RO016 în școli”, ne propunem să îi introducem pe elevii de gimnaziu în fascinantul domeniu al STEM (Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică) și al tehnologiei moderne. Pentru mulți dintre acești elevi, activitățile noastre reprezintă primul lor contact cu robotica, iar obiectivul nostru principal este ca această experiență să fie una memorabilă, interactivă și inspirațională.
Dorim să le arătăm că știința și tehnologia nu sunt doar utile, ci pot fi și distractive, creative și pline de provocări care stimulează gândirea critică, spiritul de echipă și curiozitatea. Prin demonstrații, experimente practice și activități de tip „hands-on”, vrem să le oferim elevilor șansa de a descoperi cum conceptele teoretice din școală pot prinde viață în proiecte reale.
Scopul acestor prezentări este de a stârni interesul copiilor pentru domeniul STEM încă din gimnaziu, oferindu-le o perspectivă clară asupra a ceea ce înseamnă robotica și ingineria. În acest fel, ei pot decide mai ușor dacă doresc să aprofundeze aceste direcții în liceu, să se alăture unei echipe de robotică sau chiar să continue studiile în domenii tehnice. Pe termen lung, proiectul „RO016 în școli” își propune să contribuie la formarea unei noi generații de tineri pasionați de tehnologie, capabili să gândească inovator și să transforme curiozitatea în competență.
În cadrul prezentărilor noastre, le explicăm elevilor ce reprezintă competiția FIRST Tech Challenge (FTC) — o competiție internațională de robotică ce îmbină elemente de inginerie, programare, creativitate și spirit de echipă. Le detaliem în ce constă această competiție, care sunt etapele principale și, mai ales, valorile fundamentale pe care le promovează: munca în echipă, respectul reciproc, implicarea activă, inovația și dorința continuă de învățare. Participanții la FTC colaborează pentru a proiecta, asambla și programa roboți capabili să îndeplinească sarcini complexe, respectând reguli stricte și termene limită. Prin acest proces, elevii învață nu doar concepte tehnice, ci și abilități esențiale de planificare, comunicare și gândire critică. Pentru a face experiența cât mai captivantă, aducem la prezentări propriul nostru robot de competiție, oferindu-le elevilor ocazia de a-l vedea în acțiune și chiar de a-l conduce. Această parte practică a activității stârnește curiozitatea și entuziasmul lor, transformând teoria în experiență directă.
Prin toate aceste activități, ne propunem să le arătăm tinerilor importanța colaborării și a spiritului de echipă — valori care nu se aplică doar într-un cadru extrașcolar, ci și în viața de zi cu zi și, mai departe, în cariera profesională. Credem cu tărie că astfel de experiențe contribuie la formarea unei generații de elevi mai deschiși, creativi și dornici să exploreze lumea tehnologiei.


